SDB Living

Garantie en reparatie?

Service met een smile

Omdat we staan voor onze producten die we verkopen, en we trots zijn op het kwaliteitsproduct wat wij maken, kun jij standaard 3 jaar zorgeloos genieten van je product. Registreer jij je product? Dan verlengen wij geheel kosteloos de garantietermijn naar 5 jaar, hoe fijn is dat! Het kan echter altijd gebeuren dat je onverhoopt niet tevreden bent en je artikel retour wilt sturen, of het product defect is en moet worden aangemeld voor een reparatie. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Op deze pagina vind je antwoord op al je vragen over de garantievoorwaarden en het reparatieproces bij een defect product.

Garantievoorwaarden


De garantie van het product gaat in op:

1. De datum wanneer het meubel door onze dealer bij jou is geleverd.
2. De factuurdatum wanneer een product is aangekocht in onze webshop.
De standaardgarantietermijn is 3 jaar na bovenstaand genoemde ingangsdatum, wanneer je je product registreert wordt de garantietermijn 5 jaar. Binnen deze gestelde termijnen worden garantiemeldingen die 100% terecht worden bevonden, kosteloos hersteld inclusief de eventuele verzend- of transportkosten. Wanneer een product niet meer te repareren valt, of niet meer vervangbaar is bieden wij je de volgende keuzemogelijkheden aan:
1. Het defecte product wordt door ons retour genomen, en je ontvangt het aankoopbedrag retour.
2. Het defecte product wordt door ons retour genomen, en je mag voor het originele aankoopbedrag een nieuw product uitzoeken.

Om het voor jou duidelijk te maken hebben wij hier een opsomming gemaakt van wat wel onder de garantie valt en wat niet.

1. Alles met betrekking tot het frame (kraken, doorzakken, breuken etc.).
2. Alles met betrekking tot de zit-/rug- en sierkussenvullingen (overmatig inzakken, sterke afname hardheid, zitkuil etc.) Let op! Er vindt altijd een beoordeling plaats of de gemelde service binnen of buiten de tolerantiegrenzen valt. Zit- en rugvullingen nemen gemiddeld qua hardheid het eerste halfjaar na ingebruikname met 10 á 15% af. Deze afname is inherent aan het gekozen zitcomfort, en hierop is geen aansprakelijkheid mogelijk.
3. Alles met betrekking tot de stoffering (bijvoorbeeld: een stiknaad die loslaat, een lijmnaad die loslaat, glijders onder poten die afbreken, plooivorming die binnen de toleranties valt etc.)
4. Alles met betrekking tot de bekleding (bijvoorbeeld: overmatig verkleuren binnen korte tijd, extreme pilling van de stof zelf, loslaten toplaag leder etc.) Let op! Er vindt altijd een beoordeling plaats of de gemelde service binnen of buiten de tolerantiegrenzen valt. Als voorbeeld: Je hebt geen garantie op een klacht van verkleuren, als een meubel direct voor een raam is geplaatst waarop geen zonwering aanwezig is.
5. Gebruikersschade valt niet onder de garantie wanneer je product kapotgaat door eigen schuld binnen de garantietermijn. Dit valt niet onder de fabrieksgarantie en wordt in dat geval in rekening gebracht. We kunnen van tevoren niet aangeven wat de kosten zijn. Hiervoor zal altijd achteraf een offerte voor worden gemaakt.
6. Gebruikersschade door het ondegelijk plaatsen van het meubel. (Bijvoorbeeld: Het niet plaatsen van vilt of viltglijders onder de poten, het niet uitdraaien van een stelpoot indien van toepassing etc.) Dit valt niet onder de fabrieksgarantie en wordt in dat geval in rekening gebracht. De onderzoekkosten hiervoor bedragen € 167,50. We kunnen van tevoren niet aangeven wat de overige kosten zullen zijn. Hiervoor zal altijd achteraf een offerte voor worden gemaakt.

Wordt mijn product gratis hersteld?


Als je product binnen de garantietermijn door een fabricagefout kapotgaat, is de reparatie en het transport gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld dat het frame van de bank gaat kraken terwijl je niks geks deed.

Wordt een reparatie aan huis gedaan of moet het product worden teruggestuurd of worden opgehaald?


Dit is afhankelijk van het product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
1. Bij kleine producten vragen wij je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een DHL punt retour naar ons.
2. Bij grote producten zoals banken en fauteuils komt er in de meeste gevallen onze servicepartner POS langs, zij kunnen 90% van de servicemeldingen ter plaatse verhelpen. Het grote voordeel voor jou is dat je de bank of fauteuil niet kwijt bent.

Garantiebewijs


Je garantiebewijs is de factuur, het aankoopbewijs wat je van de dealer hebt gekregen, of het paspoort wat bij de zitmeubelen is bijgeleverd.

Wat als een artikel kapot is?


Gaat het product tijdens de garantietermijn kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging van het product. De reparatie of vervanging zijn dan gratis. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie. Hieronder staat per situatie beschreven wat je kunt doen.

Binnen de retourtermijn van 14 dagen na factuurdatum

Heb je een artikel besteld dat bij ontvangst al kapot of beschadigd is, en is de retourtermijn nog niet verstreken? Dan kun je dit kapotte artikel terugsturen en een nieuwe bestellen. Het terugsturen is in dat geval gratis. Bij vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Buiten de retourtermijn van 14 dagen na factuurdatum

In dit geval kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice om te bespreken wat het probleem precies is en hoe wij je daarbij kunnen helpen.

Opsturen van grote artikelen als een bank en fauteuil

Deze hoef je uiteraard niet zelf terug te sturen, binnen de garantietermijn zullen wij deze producten gratis bij de dealer waar je het product hebt gekocht laten ophalen. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice, om te bespreken wat wij voor je kunnen betekenen.

Garantietermijn verlopen


Wat als de garantietermijn is verlopen? Je het product niet hebt gebruikt waar het product voor is gemaakt, dan kunnen we het product tegen betaling repareren, mits het product nog te repareren is. We repareren je product pas nadat jij daarvoor toestemming hebt gegeven, zodat je geen onverwachte kosten hebt. Voordat de reparatie wordt uitgevoerd, krijg je eerst een offerte van de kosten. Je kunt dan kiezen uit de volgende mogelijkheden:
1. Reparatie laten uitvoeren tegen betaling (hiervoor heb je een offerte gekregen)
2. Onze servicepartner POS aan huis, dit is alleen op toepassing van grote producten. Na het onderzoek beslis je geen reparatie te willen (je betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. €167,5 euro)
3. Na het onderzoek beslis je geen reparatie te willen, dit is alleen van toepassing op kleine producten die naar ons kunnen worden opgestuurd. (Je betaalt dan de onderzoekskosten t.w.v. €45 euro)

Reparatietermijn


Voor de reparatie hanteren we de volgende termijnen. Bij grote producten die door ons moeten worden opgehaald, hanteren wij een termijn van 3-4 weken. Voor kleine producten die naar ons kunnen worden opgestuurd hanteren wij een termijn van 2 weken. Als je product aan huis door POS wordt hersteld dan lukt dit vaak dezelfde dag. Valt je product niet meer binnen de garantietermijn, dan beginnen wij pas aan de reparatie nadat jij akkoord op de offerte hebt gegeven.

Offerte aanvragen

Vraag gratis een maatwerk offerte aan. U zit nergens aan vast.

Offerte aanvragen

Vraag gratis een maatwerk offerte aan. U zit nergens aan vast.

Cover brochure INNO living 2024

Op zoek naar meer inspiratie?


Vraag dan nu ons magazine aan met meer dan 110 pagina’s boordevol inspiratie, sfeerimpressies en alle technische details die jij wilt weten over je favoriete model.

Laat je naam en e-mail achter en bekijk hem direct!

Bedankt voor de interesse in ons magazine. We wensen je veel lees en kijk plezier!

Winkelwagen0
Uw winkelwagen is leeg
Verder winkelen
0