Veel gestelde vragen
Om jouw tijd te besparen, tref je hier de antwoorden aan op de meest gestelde vragen.
Algemeen
Kun je bij ons langskomen in het experience center?
Wij heten je van harte welkom in ons experience center. Om je de volledige aandacht te kunnen geven is het experience alleen op afspraak geopend. Plan je afspraak in via onze klantenservice.
Wat zijn de openingstijden van het experience center?
Let op ons experience center is alleen op afspraak geopend tijdens onderstaande tijden.
Maandag 08:30 – 17:00
Dinsdag 08:30 – 17:00
Woensdag 08:30 – 17:00
Donderdag 08:30 – 17:00
Vrijdag 08:30 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten
Wat is de gemiddelde levertijd bij INNO living?
De gemiddelde levertijd bedraagt op dit moment 10 – 12 weken. Op maatwerk meubelen is de levertijd gemiddeld 2 weken langer.
Waar worden de meubels gemaakt?
Al onze meubelen worden met de hand gemaakt en dragen vol trots het label 100% Made in Holland! Nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over INNO living? Klik dan hier.
Hoe lang heb ik garantie?
Onderhoud
Het reinigen van stoffen
Om de frisse uitstraling van nieuwe meubelen te behouden, is regelmatige reiniging en bescherming noodzakelijk. Door stoffen preventief te impregneren wordt reiniging eenvoudiger en heb je meer tijd om gemorste (vloei)stoffen te kunnen verwijderen.
Onderhoudstips:
- Meubelstoffen wekelijks met het meubel opzetstuk van de stofzuiger reinigen. Zet de stofzuiger op maximaal 500 Watt. Zo verwijder je huisstof, kruimels en andere lichte vervuiling
- Regelmatig droog afnemen met de LCK® reinigingshandschoen. Deze alleen bevochtigen met gedestilleerd water om kalkranden te vermijden. Controleer altijd of de stof nat gereinigd mag worden.
- Geen huishoudreinigers met bleek of oplosmiddel gebruiken, deze zijn niet geschikt voor meubelstof
- Ga niet op het meubel zitten met kleding die kleurstof af kan geven of met scherpe voorwerpen aan kleding zoals ritsen, knopen en gespen.
Wat te doen bij vlekken?
Vlekken tips:
Bij vlekken geen paniek, maar wel direct reageren: Met ongebleekt keukenpapier of een schone handdoek vloeistoffen direct en behoedzaam deppen. Let op! Geen druk uitoefenen.
- Vlekken altijd van buiten naar binnen behandelen.
- Reinig altijd gehele panden en nooit een kleine plek. Die blijf je dan meestal zien
- Na de reiniging opnieuw impregneren om de vuilafstotende werking te herstellen
- Bij twijfel, kijk op onze vlekkenpagina of neem contact op met ons op. We staan voor je klaar.
Ondanks de beste preventieve maatregelen kan toch vervuiling of een vlek ontstaan. Met de professionele Puratex® reinigers worden meubelstoffen weer schoon en fris. Een proper resultaat, veilig en zonder bleekmiddelen. De onderhoudsmiddelen kun je hier bestellen.
Stof impregneren
PURATEX®: Zelf professioneel impregneren zonder oplosmiddelen en zonder drijfgassen!
Met de Puratex® complete verzorgingsset kun je zelf, vanaf dag één, jouw stoffen zitmeubel beschermen en verzorgen. De Puratex® impregneer bevat geen drijfgas, noch oplosmiddel. Je kunt het behandelde meubel al na enkele uren droogtijd weer in gebruik nemen. Vocht en vuil kunnen minder snel in de vezel indringen, reinigen wordt gemakkelijker. Je kunt de meubelen gewoon binnen laten staan. Voor een beetje bank ben je niet meer dan 10 minuten kwijt!
Kies voor de meest milieuvriendelijke en simpele manier van impregneren: Puratex® met OEKO-TEX certificaat. Bestel hem hier.
Let op! Controleer van te voren of de stof al niet af fabriek is behandeld en of de stof er geschikt voor is.
Hoe onderhoud ik mijn leren meubel
Meubelleder verliest zonder regelmatig onderhoud al snel haar attractieve uitstraling, het vervuilt, droogt uit en de kleuren verbleken. Wat we door regelmatig onderhoud willen bereiken is, dat de nerf van het leder stofvrij is en dat microvervuiling op tijd wordt verwijderd.
Deze microvervuiling bestaat uit stofdeeltjes van bijvoorbeeld kleding, transpiratie, vet en andere substanties die “gemorst” werden. Onder invloed van UV-licht vormt deze microvervuiling een zuur, waardoor het leder wordt aangetast. Om dit te voorkomen reinig je 2 x per jaar met de milde reiniger uit de Keralux® onderhoudsset.
Het schuim van onze cleaners bindt de microvervuiling en reinigt veilig en grondig. Vervolgens kun je het leder voeden en beschermen met de juiste Keralux® lotion of spray.
De Keralux® producten van LCK Nederland geven het leder exact wat het nodig heeft:
- Grondige reiniging, zonder het leder uit te drogen.
- Waardevolle verzorging om de natuurlijk grip te behouden
- Effectieve bescherming tegen vuil, vocht en vet
- Bescherming tegen de inwerking van UV straling
Leder heeft verschillende voedingsstoffen nodig. De Keralux® lotions bevatten voor iedere ledersoort uitgebalanceerde ingrediënten als vocht, voeding, anti oxidanten (voor langere levensduur), impregneer en een UV-filter. De beste garantie voor jaren van onbekommerd woonplezier. Tussendoor is afnemen met een klamvochtige doek prima. Gebruik dan gedestilleerd water en een zachte, pluisvrije doek. Nog gemakkelijker wordt het met de LCK® reinigingshandschoen en een paar druppels gedistilleerd water.
Let op! Controleer altijd eerst van te voren welk onderhoudsmiddel je nodig hebt voor jouw leersoort.
Hoe vaak moet ik het leder van mijn meubel onderhouden?
Keralux® | ledertype | frequentie | opmerking |
set P | (semi) aniline, afgedekt leder | 2 x per jaar | 1e keer na ca. 6 maanden, reinigen en voeden |
strong protector | (semi) aniline, afgedekt leder | 2 x per jaar | 1e keer direct bij levering, daarna altijd 1 dag na de reiniging en voeding met de Keralux® set P |
set S | saddle, geolied of gewaxt glad leder | 2-3 x per jaar | 1e keer direct bij levering even afstoffen en incrèmen met lotion S volgens de gebruiksaanwijzing |
set Vi | vintage leder | 2 x per jaar | 1e keer direct bij levering beschermen met de impregneerspray N |
Levering
Levertijd van je bestelling?
Leveringen in Nederland: van maandag t/m vrijdag voor 23.59 uur besteld en betaald, worden de volgende dag verzonden. Wij streven naar een zo spoedig mogelijke levering, maar kunnen helaas niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn. Over het algemeen wordt jouw bestelling de volgende dag bezorgd. Het kan voor komen dat de levering soms 2 tot 3 werkdagen duurt, dit ligt dan vrijwel altijd aan onze vervoerder. Voor leveringen buiten Nederland geldt dat orders geplaatst tot 23.59 uur de volgende dag worden verwerkt en verzonden. Levering is gemiddeld binnen 4 tot 6 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij bezorgen jouw bestelling gratis als het orderbedrag hoger is dan € 75,-. De verzendkosten onder de € 75,- bedragen in Nederland en België € 6,95,-
Met welke vervoerder wordt mijn order verzonden?
Om je bestelling zo goed en snel mogelijk te leveren maken we gebruik van verschillende vervoerders. Hierdoor kan het zijn dat jouw zending met PostNL of DHL wordt geleverd.
Op het moment dat je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden sturen we je een mail met track en trace gegevens zodat je je pakket kunt volgen.
Wat te doen bij transportschade?
Wanneer er een bestelling met transportschade wordt afgeleverd willen we je vragen om onze klantenservice hiervan op de hoogte te brengen. Vermeld hierbij aub het bestel- of factuurnummer van je bestelling en voeg liefst een paar duidelijke foto’s toe. We willen dit natuurlijk correct en snel oplossen.
Retour
Hoe werkt het retourneren?
- Pak je retour artikelen indien mogelijk in de originele verpakking.
- Vul het retourformulier wat je van ons hebt gekregen bij je bestelling in en plak de verzendsticker op de verpakking.
- Geef je retour af bij een DHL ServicePoint.
Welke retour mogelijkheden heb ik?
Binnen 14 dagen na ontvangst van je product, kun je het product retourneren en je geld terug laten storten.
Waar kan je het retourlabel vinden?
Het retourlabel is bijgeleverd bij je bestelling, je hoeft hem alleen nog op de verpakking te plakken.
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Om je bestelling te betalen heb je de volgende mogelijkheden:
- iDEAL
- creditcard (Visa of Mastercard)
- achteraf met Klarna
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retourzending verwerkt hebben en het product in goede orde retour ontvangen is betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Ja dit is mogelijk met Klarna. Daarnaast kun je de betaling ook uitstellen door met je creditcard te betalen. De afschrijving gebeurt namelijk op een later moment.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Zodra we je bestelling hebben verzonden, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Je kunt je facturen ook downloaden in mijn INNO als je een account hebt aangemaakt.
Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?
We willen de bewustwording verhogen van de artikelen die worden geretourneerd. Daarom zijn de verzendkosten voor het terugsturen voor jouw rekening.
Is jouw vraag nog niet beantwoord?
Neem contact op met onze klantenservice. Wij staan voor je klaar.